Технологія замощення бруківки
Дотримання правильної технології укладання бруківки – це запорука надійності та довговічності експлуатованої замощеної поверхні. Як правильно укласти бруківку?
Вибір бруківки за параметрами надійності та функціональності – це лише половина справи. Адже ці показники зможуть належно проявити себе в експлуатації – лише за умови правильного замощення з дотриманням рекомендацій.
Ще до укладання фігурних елементів мощення вам треба обрати вид бруківки під свої потреби. Якщо на ділянці запланований лише пішохідний рух – підійде бруківка товщиною чотири з половиною або шість сантиметрів.
Укладаючи майданчик, на якому передбачено рух легкового транспорту, варто обрати бруківку товщиною шість, вісім сантиметрів.
А для руху важкого транспорту, наприклад вантажівок чи спецтехніки, обов’язково обирати бруківку, що витримує високі навантаження: вісім або десять сантиметрів.
Сам процес укладання починається з геодезичних робіт, що мають показати склад та стан ґрунту. Це дозволить в майбутньому уникнути просідання замощення.
Визначаємо нахил поверхні для стоку атмосферних опадів у напрямі стічних каналів. Для цього використовуємо рівень або нівелір з мірною латою. Нахил поверхні від приміщення до стічних каналів має становити півтора відсотка, що відповідає півтора сантиметру на один метр довжини. Це забезпечить ефективне відведення води від замощеної площі.
Підготовка майданчика починається з розчищення ділянки. Для пішохідного руху та на піщаних ґрунтах достатньо зняти верхній шар на глибину 15-20 сантиметрів Для легкового транспорту або за умови глинистої основи глибина зняття становить 45-60 сантиметрів. Залежно від розмірів площі та глибини зняття поверхні, роботи можуть проводитись вручну або спеціальною будівельною технікою.
Після зняття поверхні даємо піщану підсипку товщиною п’ять-вісім сантиметрів для стабілізації ґрунту. Далі ущільнюємо підсипку віброплитою Wiber.
Замощення площі починається з встановлення поребриків або бордюрів. Їх вибір також залежить від призначення майданчиків – для пішохідних алей та доріжок вистачить тонкого поребрика товщиною п’ять сантиметрів. Для руху легкового транспорту потрібен поребрик товщиною шість або вісім сантиметрів. Для майданчиків, де передбачено рух вантажного транспорту, слід застосовувати дорожні бордюри і додатково укріпляти їх бетоном.
Для встановлення поребрика готуємо суміш цементу і піску в пропорції один до трьох. Цей сухий бетон – це міцна основа для поребрика. Встановлені поребрики закріплюємо звичайним бетоном.
Нагадуємо: поребрик – це професійний термін на позначення декоративного елементу, що застосовується в замощенні. Поребрик і бордюр – це різні бетонні елементи замощення.
Наступний етап – влаштування основи. Для когезивних ґрунтів влаштовуємо шар морозостійкої підсипки товщиною десять-п’ятнадцять сантиметрів. Основа виступає як «провідник навантажень» з поверхні на ґрунт, тому її правильне влаштування забезпечить довговічну експлуатацію замощеної поверхні.
Врахуйте: основа має добре пропускати воду, тому для неї варто використовувати щебінь, подрібнений бетон або товарний бетон.
Щоб основа виконувала свою функцію, сипучі матеріали потрібно наносити шарами від найкрупнішої фракції до найдрібнішої, утрамбовуючи кожен шар окремо двічі.
Зверніть увагу: для утрамбування ви можете використовувати віброплити «Wiber».
Для руху вантажного транспорту рекомендована товщина основи від двадцяти п’яти до сорока сантиметрів, для пішохідного використання достатньо товщини від десяти до двадцяти сантиметрів. Тут потрібно врахувати висновки геодезичних досліджень.
На влаштовану та ущільнену основу наносимо монтажний шар підсипки. Це може бути митий пісок або суміш цементу з гранітним відсівом у пропорції один до п’яти.
Підсипку ущільнюємо і монтуємо маяки з металевих труб діаметром п’ятнадцять-двадцять міліметрів. Верх маяка має бути розташований на один сантиметр вище запланованого низу бруківки.
Стягуємо підсипку будівельним правилом. Товщина готового монтажного шару підсипки повинна становити від трьох до п’яти сантиметрів.
Укладання бруківки проводиться від країв ділянки до середини. При цьому важливо не зрушити підсипку – майстер весь час має знаходитися на вже замощеній поверхні, укладаючи бруківку від себе».
Також важливо зберігати відступ між бруківкою від 3 до 5 міліметрів. Так ми уникнемо тертя між бруківкою і пошкодження її країв.
Деяка бруківка має пази. Виробником передбачено технічний відступ по краях бруківки. Але якщо додатково зберегти відступ до 2 мм – це дозволить при виникненні прогинів уникнути сколювання країв бруківки.
Для естетичного вигляду замощення рекомендовано викладати бруківку з чотирьох – п’яти палет одночасно. Адже кольори навіть одної партії можуть злегка відрізнятися відтінком, і таке змішування дозволить уникнути різких перепадів кольору.
Якщо ви використовуєте бруківку Колор-Мікс від компанії ОЗОН, кожен елемент слід укладати так, щоб лінії візерунку одного були перпендикулярні іншим. Таке «хаотичне» замощення дозволить створити рівномірний візерунок та перехід кольору по всій площі замощення.
Укладена бруківка до затрамбовування має бути на один сантиметр вище натягнутої будівельної нитки – тобто запланованого верху бруківки. Це дозволить їй після утрамбування лягти на потрібний рівень.
Утрамбовуємо бруківку віброплитою з гумовою накладкою.
Під час процесу трамбування, поверхня має бути суха і притрушена дрібним піском
Утрамбовуємо від країв в одному напрямку, а потім в перпендикулярному.
В кінці утрамбовану бруківку засипаємо митим піском фракції від нуля до двох міліметрів. Цей пісок потрібно ретельно вмести у всі щілини між бруківкою. Це дозволить уникнути зсуву бруківки.
Ми використали бруківку Променада А , Променада B (бе) та Променада C (це) від ОЗОН, що чудово поєднується в одному замощенні, створюючи щоразу новий візуальний ефект та гарантуючи ексклюзивність замощення.
А якість Бруківки ОЗОН забезпечить довговічну експлуатацію за умови дотримання всіх правил укладання.
Обирайте високу якість та різноманіття варіантів замощення – в колекціях Бруківки ОЗОН.
Прогляньте відео про технологію замощення бруківкою: